Uinti

Arkisto: 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012

27.6.2017

Pyryn uimarit hyvässä vireessä ikäkausimestaruusuinneissa

Tampereella uitiin 16.-18.6.2017 ikäkausimestaruusuinnit ikäluokissa tytöt 13-15 ja pojat 14-16-vuotiaat. Kisoissa oli paikalla Suomen parhaimmisto ja edustajia yli kuudestakymmenestä seurasta. Kisojen tunnelma oli hyvä ja taso kova, kun kolmen päivän aikana uitiin kaiken kaikkiaan 33 uutta ikäkausiennätystä. Seurojen välisessä pistekisassa voitto meni Espoon Cetukselle ja Nokian Pyry oli viisihenkisellä edustusjoukollaan lopputuloksissa 29. Pyryä edustivat 16-vuotiaiden poikien sarjassa Perttu Mikkola, 15-vuotiaiden poikien sarjassa Jere Broman, 14-vuotiaiden tyttöjen sarjassa Ronja Myllykallio ja Sini Korin sekä 13-vuotiaiden tyttöjen sarjassa Salla Rantala.

Valmennuspäällikkö Janika Korpikoski voi olla tyytyväinen suojattiensa suorituksiin, sillä uimarit ylsivät monessa lajissa ennätyksiinsä ja hyviin tuloksiin. Parhaasta sijoituksesta kisoissa vastasi Ronja Myllykallio, joka ui 200 metrin perhosuinnissa erinomaisesti neljänneksi. Pistesijoille ylsivät hienosti Jere Broman, joka ui 800 metrin vapaauinnissa kuudenneksi ja 400 metrin vapaauinnissa kahdeksanneksi, sekä Salla Rantala, joka oli 800 metrin vapaauinnissa seitsemäs. Sini jäi niukasti pistesijoilta 100 metrin perhosuinnissa ja ui yhdeksänneksi. Pertun parhaat sijoitukset tulivat 100 ja 200 metrin selkäuinnissa, joissa hän ui 12.:ksi.

Perttu Mikkolan, Ronja Myllykallion ja Salla Rantalan kausi jatkuu vielä 6.-9.7. Tampereella järjestettäviin nuorten SM-kilpailuihin, jonne tätä joukkoa vahvistamaan lähtevät Pyrystä myös Jenna Rajahalme ja Onni Kuronen.

Tuloksia:

200 m RU: 10) 2:59.55
200 m VU: 22) 2:26.52
800 m VU: 7) 10:20.45

Piste- ja mitalitaulukot IKM-kisasivulla https://www.uimaliitto.fi/uinti/arvokilpailut/ikm/2016-2017/

Kaikki tulokset http://www.livetiming.fi/results.php?cid=3238&session=0&all=1