Uinti

Arkisto: 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012

9.11.2017

Eero Suomen paras kaikilla matkoillaan Ikäkausimestaruusuinneissa

Nokian Pyryn nuoret kilpauimarit voittivat tukun aluemestaruusmitaleja, saavuttivat monta paikkaa valtakunnallisissa loppukilpailuissa ja uivat omia henkilökohtaisia ennätyksiään viime viikonloppuna kisatuissa alueen Ikäkausimestaruusuinneissa Tampereella.

Hämeen ja Kaakkois-Suomen lyhyen radan Ikäkausimestaruusuinnit käytiin 3.-5.11. Tampereen Uintikeskuksessa. Tampereen Uinnin Tuen järjestämissä kisoissa ui yhteensä n. 380 10-15-vuotiasta tyttöä ja 11-16-vuotiasta poikaa. Aluekilpailut uitiin samanaikaisesti seitsemällä paikkakunnalla ja niiden yhteistulosten 16 parasta pääsevät valtakunnallisiin loppukilpailuihin, jotka uidaan Vaasassa 1.-3.12. Loppukilpailuissa uivat 12-15-vuotiaat tytöt ja 13-16-vuotiaat pojat.

Ikäkausimestaruuskisoissa Tampereella uivat Jere Broman, Riikka Broman, Anni Frusti, Ronja Haraholma, Luka Hirvonen, Hilma Husari, Sivi Juvakka, Anni Koivula, Sini Korin, Moona Korpikoski, Casper Kvist, Kasper Kytö, Nelli Lehmijoki, Tuomas Lehtonen, Veera Malmelin, Perttu Mikkola, Ronja Mustalahti, Ronja Myllykallio, Jenna Nousiainen, Markus Nuoranne, Anton Passoja, Saga Peltolehto, Jenna Rajahalme, Salla Rantala, Eero Rautaporras, Iiro Räty, Sanni Salmi, Topi Salminen, Petra Soini, Siiri Toiva, Erica Tomperi, Minea Wiren ja Peppi Värikoski.

Eero Rautaporras voitti alueen 12-vuotiaiden poikien ikäkausimestaruuden ja oli nopein valtakunnallisissa kokonaistuloksissa kaikissa kymmenessä lajissaan: 50 ja 100 metrin rintauinti, 50, 100 ja 400 metrin vapaauinti, 100 ja 200 metrin sekauinti, 50 ja 100 metrin perhosuinti sekä 100 metrin selkäuinti. Eeron nimiin kirjattiin uudet 12-vuotiaiden ikäkausiennätykset 50 ja 100 metrin vapaauinnissa, 100 metrin sekauinnissa, 50 metrin rintauinnissa ja 100 metrin perhosuinnissa. Lämpimät onnittelut huippusaavutuksista Eerolle!

Anni Frusti ui aluekilpailuissa hienosti hopealle 10-vuotiaiden tyttöjen 50 metrin selkäuinnissa ja pronssille 50 ja 200 metrin vapaauinnissa, 100 metrin sekauinnissa sekä 50 metrin rintauinnissa.

Casper Kvist sai aluemestaruuspronssia 11-vuotiaiden poikien 50 metrin rintauinnissa.

Sini Korin oli ensimmäinen 14-vuotiaiden tyttöjen 200 metrin selkäuinnissa ja 200 metrin perhosuinnissa, toinen 200 metrin sekauinnissa ja 100 metrin perhosuinnissa ja kolmas 100 metrin selkäuinnissa sekä 12-15-vuotiaiden 100 metrin sekauinnissa.

Minea Wiren voitti 14-vuotiaiden tyttöjen 200 metrin rintauinnin ja otti kolmannen sijan 100 metrin rintauinnissa.

Moona Korpikoski ui toiseksi 12-vuotiaiden tyttöjen 100 metrin perhosuinnissa, 200 metrin sekauinnissa, 100 metrin rintauinnissa, 100 metrin selkäuinnissa ja 400 metrin vapaauinnissa.

Ronja Myllykallio oli toinen 14-vuotiaiden tyttöjen 400 metrin sekauinnissa ja 200 metrin selkäuinnissa ja kolmas 200 metrin sekauinnissa sekä 100 ja 200 metrin perhosuinnissa.

Sivi Juvakka otti toisen sijan 12-vuotiaiden tyttöjen 100 metrin rintauinnissa ja tuli kolmanneksi 200 metrin sekauinnissa.

Siiri Toiva ui toiseksi 15-vuotiaiden tyttöjen 800 metrin vapaauinnissa.

Jere Broman tuli kolmanneksi 15-vuotiaiden poikien 400 ja 800 metrin vapaauinnissa sekä 200 metrin rintauinnissa.

Sanni Salmi ui kolmanneksi 14-vuotiaiden tyttöjen 200 metrin rintauinnissa.

Kisojen hienon pyryläismenestyksen kruunasi 10-12-vuotiaiden 4 x 50 metrin vapaauintiviesti, jossa Pyryn joukkue, jossa uivat Eero Rautaporras, Anni Frusti, Riikka Broman ja Tuomas Lehtonen, ui pronssille.

Kaikki tulokset ovat nähtävissä osoitteessa http://www.livetiming.fi/results.php?cid=3515&session=0&all=1.

Ikäkausimestaruuskilpailujen loppukilpailuun Vaasaan joulukuun alussa lunastivat paikkansa Salla Rantala (13-vuotiaiden tyttöjen 800 metrin vapaauinti ja 200 metrin rintauinti), Jere Broman (15-vuotiaiden poikien 200, 400 ja 800 metrin vapaauinti sekä 200 metrin rintauinti), Moona Korpikoski (12-vuotiaiden tyttöjen 100 metrin perhosuinti, 200 metrin sekauinti, 100 metrin selkäuinti ja 400 metrin vapaauinti), Sini Korin (14-vuotiaiden tyttöjen 100 ja 200 metrin perhosuinti sekä 200 metrin selkäuinti), Ronja Myllykallio (14-vuotiaiden tyttöjen 100 ja 200 metrin perhosuinti), Erica Tomperi (13-vuotiaiden tyttöjen 200 metrin perhosuinti), Siiri Toiva (15-vuotiaiden tyttöjen 400 metrin vapaauinti), Anni Koivula (14-vuotiaiden tyttöjen 100 metrin perhosuinti) ja Perttu Mikkola (16-vuotiaiden poikien 100 metrin selkäuinti).

Paljon onnea uimareille!

Eero voitti kultaa kaikista 10 henkilökohtaisesta lajistaan.

Viestijoukkue Eero Rautaporras, Riikka Broman, Anni Frusti ja Tuomas Lehtonen ui pronssille.