Arkisto: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

7.4.2019

Kausi 2018-19 pakettiin - uusi starttaa 9.4.

Jaostossa nähtiin vuoristoratamainen kausi. Menestystäkin tuli ja jälleen ollaan askeleen lähempänä asetettuja tavoitteita – vakiinnuttaa Mestis-taso nuorten joukkueisiin.

-------
A-nuoret aloittivat kauden Nuorten Mestiksen alkukarsinnasta. Nuori joukkue väläytteli osaamistaan aika-ajoin, mutta se ei vielä riittänyt alkukarsinnassa, vaan joukkue lähti lunastamaan kevätkauden ajaksi Mestikseen oikeuttavaa sarjapaikkaa Suomi-sarjan puolelta. Otteet tasaantuivat viimeistään siinä vaiheessa, kun valmennustiimiä kutsuttiin vahvistamaan Kalle Honkonen. Kevätkaudella myös yksittäisiä pelaajia nousi aiempaa enemmän esiin. Joukkue hallitsi koko Suomi-sarja-visiittinsä ja kauden päätteeksi voitti paikan takaisin Nuorten Mestikseen.

A-teamin historian ensimmäinen kausi oli ns. OK. Erittäin nuori joukkue joutui alkukaudesta hieman ihmettelemään muiden joukkueiden menoa, mutta kauden edetessä A-team löysi itsensä ja useampi yksittäinen pelaaja kasvoi sarjan vaatimiin mittoihin. Hyvä kesä alle ja uutta matoa koukkuun. Taistelu noususta Suomi-sarjaan jatkuu taas syksyllä.

B-nuoret lähtivät kauteen jopa erikoisissa asetelmissa. SJL päätti kabinetissa sijoittaa joukkueen B-Mestiksen sijasta Suomi-sarjaan. Joukkue dominoi koko kauden ajan omaa lohkoaan, mutta joutui taipumaan Suomi-sarjan lopputurnauksen finaalissa Muhoksen Jääklubille. Joukkueen menestys jäi siis loppuhuipentumaa vaille, mutta sitä suuremman suurennuslasin alle kannattaa ottaa joukkueen yksittäisiä pelaajia. B-nuoret vilisivät täynnä lupaavia nykyajan mukaisia kiekollisia pelaajia, joilla tuntui olevan aina muutamakin ässä hihassaan.

B2-nuoret pelasivat kauden yhteistyöjoukkueessa Uplakers/Pyry. Sarjataso oli B2-Mestis. Joukkue ei selvinnyt loppupeleihin vaan kausi päättyi runkosarjaan.

Akatemia jatkoi nousujohteista tekemistään. Joukkue lähti haastamaan isompiaan Hämeen alueen II-divisioonaan. Runkosarjan jälkeen joukkue kohtasi viime kauden tapaan pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella Valkeakosken Kiekko-Ahman. Tällä kertaa kausi kuitenkin päättyi puolivälieriin. Akatemia-joukkueesta on muodostunut loistava kasvualusta A-nuorten joukkueista vanhentuville pelaajille. II-divisioonan taso nousee vuosi vuodelta. Ja niin myös Akatemia-joukkueen.

M2:ssa ei mitään uutta. Joukkue porskutti kärkikahinoissa läpi kauden, loppusijoitus III-divisioonan alemman loppusarjan kakkonen. Uutta ei myöskään ollut se, että kotiotteluiden yleisömäärä oli jälleen kerran piirun vajaa seitsemänkymmentä, illasta toiseen.

Edustusjoukkue taisteli runkosarjassa sijalle 3. Kausi päättyi kuitenkin pettymykseen jo puolivälierävaiheessa. Lisää joukkueen kaudesta www.pyryhockey.com.
-------

Uusi kausi alkaa jo tiistaina 9.4. A-nuorten avoimilla harjoituksilla. B/B2-aloitusinfo on torstaina 11.4. Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet löytyvät kotisivuilta (KAUSI 2019-20). Lisäksi on ilahduttavaa ja samalla jännittävää nähdä pärjäävätkö A-B2 ikäluokkiin ennakkoilmoittautuneet paluumuuttajat vauhdissa mukana!

Someen tulee muutoksia. Muuttuneiden käytäntöjen ja kiihtyvän vauhdin vuoksi jääkiekkojaosto siirtyy seuran ylläpitämiin some-kanaviin. Jatkossa voit seurata meitä #pyryjääkiekko Nokian Pyryn somessa. Kanavat tulevat tässä

Facebook @nokianpyryofficial
Instagram @nokianpyry