Arkisto: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

18.4.2019

Karppinen ei jatka Pyryssä

Edustuksen päävalmentajana muutaman kauden toiminut Sami Karppinen ei jatka Pyryssä kaudella 2019-2020. Sami toimi myös jääkiekkojaoston valmennuspäällikkönä keskittyen mm. yksilöharjoittelun kehittämiseen sekä valmentajien valmentamiseen.

Pyry ry kiittää Samia kuluneista vuosista ja toivottaa menestystä tuleviin haasteisiin!

Jääkiekkojaosto hankkii jatkossakin valmennuspäällikköpalvelut Pyry Hockey Oy:ltä. Asiasta tiedotetaan lisää lyhyen ajan sisään.

Alkuperäinen uutinen Edustuksen sivuilta.

12.4.2019

Tryouteilla ja infossa meininkiä

Kausi käyntiin avoimilla jääharjoituksilla

A-nuoret aloittivat avoimet jääharjoitukset tiistaina 9.4. ja jatkoivat heti perään torstaina. Kartoitusjäillä nähtiin yhteensä nelisenkymmentä pelaajaa.

Kartoitus jatkuu jälleen ensi viikolla, joten yhteydenotot suoraan valmennukseen, alla olevasta linkistä.

B- ja B2-nuorten aloitusinfossa torstaina oli myös meininkiä, kun jäähallin peilisaliin yrittivät ahtautua reilu 30 pelaajaa ja vielä saman verran vanhempia. Tähän, kun lisätään ennakkoilmoittautuneet, mutta nyt poissaolleet, niin kaikki vaikuttaa erittäin hyvältä sen suhteen, että molempiin ikäluokkiin saadaan, niin kilpailulliset kuin kustannustehokkaatkin joukkueet.

Palaverissa kerrottiin Pyryn jääkiekkojaoston rakenteista, kustannuksista ja niiden arvioista sekä urheilullisista tavoitteista.

B-nuoret lähtee haastamaan kaikki B-Mestis-joukkueet. Samalla SJL on päättänyt nostaa B2SM statusta ja sarjapaikat myönnettiinkin pääosin Liiga-organisaatioille. Pyryn B2 lähtee tavoittelemaan B2-Mestiksen voittoa.

Puitteet ovat kunnossa ja toimihenkilöt ammattitaitoisia. Voitetaan pelit laadukkaalla tekemisellä sekä kehitetään yksilöitä mm. taitovalmennuksella ja aamujäätoiminnoilla. Nokialaisella nuorten pelaajapolulla nähdään jälleen potentiaalisia lupauksia kohti Edustusta ja sieltä vaikka vielä eteenpäinkin.

Nähdään jäillä!

LISÄTIEDOT JA ILMOITTAUTUMINEN

7.4.2019

Kausi 2018-19 pakettiin - uusi starttaa 9.4.

Jaostossa nähtiin vuoristoratamainen kausi. Menestystäkin tuli ja jälleen ollaan askeleen lähempänä asetettuja tavoitteita – vakiinnuttaa Mestis-taso nuorten joukkueisiin.

-------
A-nuoret aloittivat kauden Nuorten Mestiksen alkukarsinnasta. Nuori joukkue väläytteli osaamistaan aika-ajoin, mutta se ei vielä riittänyt alkukarsinnassa, vaan joukkue lähti lunastamaan kevätkauden ajaksi Mestikseen oikeuttavaa sarjapaikkaa Suomi-sarjan puolelta. Otteet tasaantuivat viimeistään siinä vaiheessa, kun valmennustiimiä kutsuttiin vahvistamaan Kalle Honkonen. Kevätkaudella myös yksittäisiä pelaajia nousi aiempaa enemmän esiin. Joukkue hallitsi koko Suomi-sarja-visiittinsä ja kauden päätteeksi voitti paikan takaisin Nuorten Mestikseen.

A-teamin historian ensimmäinen kausi oli ns. OK. Erittäin nuori joukkue joutui alkukaudesta hieman ihmettelemään muiden joukkueiden menoa, mutta kauden edetessä A-team löysi itsensä ja useampi yksittäinen pelaaja kasvoi sarjan vaatimiin mittoihin. Hyvä kesä alle ja uutta matoa koukkuun. Taistelu noususta Suomi-sarjaan jatkuu taas syksyllä.

B-nuoret lähtivät kauteen jopa erikoisissa asetelmissa. SJL päätti kabinetissa sijoittaa joukkueen B-Mestiksen sijasta Suomi-sarjaan. Joukkue dominoi koko kauden ajan omaa lohkoaan, mutta joutui taipumaan Suomi-sarjan lopputurnauksen finaalissa Muhoksen Jääklubille. Joukkueen menestys jäi siis loppuhuipentumaa vaille, mutta sitä suuremman suurennuslasin alle kannattaa ottaa joukkueen yksittäisiä pelaajia. B-nuoret vilisivät täynnä lupaavia nykyajan mukaisia kiekollisia pelaajia, joilla tuntui olevan aina muutamakin ässä hihassaan.

B2-nuoret pelasivat kauden yhteistyöjoukkueessa Uplakers/Pyry. Sarjataso oli B2-Mestis. Joukkue ei selvinnyt loppupeleihin vaan kausi päättyi runkosarjaan.

Akatemia jatkoi nousujohteista tekemistään. Joukkue lähti haastamaan isompiaan Hämeen alueen II-divisioonaan. Runkosarjan jälkeen joukkue kohtasi viime kauden tapaan pudotuspelien ensimmäisellä kierroksella Valkeakosken Kiekko-Ahman. Tällä kertaa kausi kuitenkin päättyi puolivälieriin. Akatemia-joukkueesta on muodostunut loistava kasvualusta A-nuorten joukkueista vanhentuville pelaajille. II-divisioonan taso nousee vuosi vuodelta. Ja niin myös Akatemia-joukkueen.

M2:ssa ei mitään uutta. Joukkue porskutti kärkikahinoissa läpi kauden, loppusijoitus III-divisioonan alemman loppusarjan kakkonen. Uutta ei myöskään ollut se, että kotiotteluiden yleisömäärä oli jälleen kerran piirun vajaa seitsemänkymmentä, illasta toiseen.

Edustusjoukkue taisteli runkosarjassa sijalle 3. Kausi päättyi kuitenkin pettymykseen jo puolivälierävaiheessa. Lisää joukkueen kaudesta www.pyryhockey.com.
-------

Uusi kausi alkaa jo tiistaina 9.4. A-nuorten avoimilla harjoituksilla. B/B2-aloitusinfo on torstaina 11.4. Lisätiedot ja ilmoittautumisohjeet löytyvät kotisivuilta (KAUSI 2019-20). Lisäksi on ilahduttavaa ja samalla jännittävää nähdä pärjäävätkö A-B2 ikäluokkiin ennakkoilmoittautuneet paluumuuttajat vauhdissa mukana!

Someen tulee muutoksia. Muuttuneiden käytäntöjen ja kiihtyvän vauhdin vuoksi jääkiekkojaosto siirtyy seuran ylläpitämiin some-kanaviin. Jatkossa voit seurata meitä #pyryjääkiekko Nokian Pyryn somessa. Kanavat tulevat tässä

Facebook @nokianpyryofficial
Instagram @nokianpyry
Twitter @nokianpyry

Lisäksi jääkiekon Edustusjoukkuetta voit seurata

Facebook @PyryHockey
Instagram @pyryhockey
Twitter @PyryHockey
Youtube @Pyry Hockey

Mukavaa kesää!

Terveisin,

Teemu Lehtonen, puheenjohtaja
Nokian Pyry ry. jääkiekko

10.5.2018

Nokian Pyry ry:n jääkiekon ja Hockey Club Nokia ry:n tiedote

10.5.2018

Nokian Pyry ry:n ja Hockey Club Nokia ry:n tiedote

Hockey Club Nokia ry ja Pyry ry ovat allekirjoittaneet tänään määräaikaisen yhteistyösopimuksen, joka on voimassa kevääseen 2023 saakka.

Seurojen keskinäinen kilpailu päättyy, ja jatkossa keskitytään yhdessä nokialaisen jääkiekkoilun kehittämiseen.  Seurojen tavoitteena on tarjota yhdessä Pirkanmaan paras ympäristö jääkiekon pelaajalle luistelukoulusta aikuisjääkiekkoon.

Jatkossa pelaajapolku Nokialla alkaa HC Nokian ja Pyryn yhteisestä luistelu- ja kiekkokoulusta. Valmennuksesta ja ohjauksesta vastaavat molempien seurojen valmentajat yhdessä.

Varsinainen joukkue- ja pelitoiminta G-junioreista C-nuoriin on yksinomaan HC Nokian juniorijoukkueissa. Nokian Pyryllä ei tule olemaan joukkueita G-C -junioreissa.

B-junioreissa nokialainen pelaajapolku johtaa Pyryn juniorijoukkueisiin.  B- ja A-nuoret sekä kilpatason aikuisjääkiekkotoiminta Nokialla on jatkossa Nokian Pyryn toiminta-alueena. HC Nokia ei perusta kilpailevaa toimintaa edellä mainittuihin ikäluokkiin.

Molemmilla seuroilla voi olla harrastetason toimintaa aikuisissa.

Jatkossa Nokialla on tarjolla pelaajalle yhtenäinen, laadukas, urheilullinen ja ennustettava pelaajapolku.

Seurat tukevat toistensa toimintaa, ja sopimuskaudella tarkastellaan yhteistyön kehittämisen keinoja aktiivisesti.

Edellä mainittu järjestely tulee voimaan heti tulevalle jääkiekkokaudelle 2018-19. Tällä järjestelyllä on tavoitteena varmistaa järkevä ja tehokas resurssien käyttö Nokialla ja mahdollistaa vahvat nokialaiset juniorijoukkueet kaikkiin ikäluokkiin.

Lisätiedot:
Teemu Lehtonen, jääkiekkojaoston puheenjohtaja