Arkisto: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

20.12.2021

Lohkovoittoja ja joulurauhaa

Moi,

Jälleen tullut aika rauhoittua joulun pariin.

Alkukauden yhteenveto
Valmistautuminen kevätkaudelle alkaa hyvissä merkeissä. U19 voitti alkulohkonsa ja lähtee taistelemaan koko sarjan voitosta. Puolestaan U17 jäi lohkossaan niukasti viivan alle ja kevät jatkuu alemmassa jatkosarjassa. Aikuisjoukkueista M2 dominoi uuden IV-divarin alkulohkoaan, kun taas Akatemian taistelu pudotuspelipaikasta jatkuu II-divisioonan runkosarjan ylitettyä jo puolivälin. Edustus etenee Suomi-sarjan kärkikahinoissa. Kauden jo käynnistyttyä varsinkin nuorten joukkueet onnistuivat täsmähankkimaan leveyttä kokoonpanoihin. Tämäkin lasketaan isoksi plussaksi. Tulosten valossa syyskauden voidaankin todeta olevan onnistunut.

Kustannukset linjassa
Viimeaikaiset kolumnit muutamassakin mediassa nostivat esiin jääkiekon korkeat harrastuskustannukset. Hyviä tekstejä. Pyryssä joukkueiden isoimmat kulut koostuvat tavoitteellisen toiminnan peruspilareista, kuten jäävuorot, ammattitaitoinen valmennus ja vieraspelimatkat riittävine ruokailuineen. Pyryn jääkiekossa seuramaksut ovat linjassa kasvattajaseuran toiminnan laadun kanssa. Tarjoamme joukkueille myös nykypäivän mukaisia talkoovaihtoehtoja. Joukkueenjohtajat avaavat budjettia ja toteumia jäsenille ja minä jaoston taloutta jojoille. Toimintamme on läpinäkyvää kaikilta osin ja tarjoamamme kokonaisuus kestää vertailun. Mielestäni olemme onnistuneet kiitettävästi säilyttämään urheilullisuuden ja talouden tasapainon viime kausien sarjajärjestelmämuutosten keskellä. Seuraavaksi pureudutaan voimakkaammin lajin drop out -ilmiöön Nokialla.

Jaksaa jaksaa
Näkymät tammi-helmikuulle ovat tartuntamäärien vuoksi kysymysmerkin alla, mutta keskittyen siihen "omaan peliin" edesautetaan harrastamisen jatkumista. Jonkinmoinen variantti saavuttanee jokaisen jossain vaiheessa, mutta vielä nyt korostan vastuullisuutta sekä myös muiden jäähallia käyttävien kunnioittamista. Toivomme varmasti jokainen kauden jatkumista pitkälle kevääseen, sinne tosipelien aikaan. Jääkiekkokin on parasta keväällä.

Sää
Ja loppuun sää. Koko tauon ajaksi on luvattu loistavia pihapeli- ja ulkojääkelejä. Konsolit kiinni ja oikeat pelit käyntiin!

Rauhallista joulua ja onnellista uutta vuotta!

Teemu Lehtonen, jääkiekkojaoston pj

Edellinen kuukausi Tammikuu 2022 Seuraava kuukausi