Arkisto: 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011

9.12.2012

Kiekkohistoriaa lauantaina Nokialla

Lauantaina 8.12. pelatussa PYRYn jääkiekon 60-vuotis juhlaottelussa tehtiin nokialaista jääkiekkohistoriaa, kun kahden todellisen PYRY-ikonin, Teemu LEHTOSEN ja Pekka PALOSEN pelinumerot "jäädytettiin" ja nostettiin hallin kattoon.

Edustusjoukkue juhlisti pyryläisen jääkiekon 60-vuotista taivalta jäädyttämällä kahden seuran historiaan merkittävästi vaikuttaneen pelaajan numerot. Molemmat pelaajat ovat Pyryn kasvatteja, jotka loivat pitkän uran myös Pyryn edustusjoukkueen riveissä. He ovat pelanneet Pyryn eri joukkueissa yhteensä lähes 2000 ottelua ja olleet aina valmiita antamaan kaikkensa seuran värien puolesta.

Numero 19 Teemu Lehtonen

Puolustaja, joka kantoi koko uransa Pyryn värejä aina 1980-luvulta kevääseen 2011. Pyryn puolustajien kaikkiean aikojen paras pistemies oli nostamassa joukkuetta Suomi-sarjaan ja hänet muistetaan peräänantamattomasta pelityylistään ja oivaltavista syötöistään.

Numero 13 Pekka Palonen

Hyökkääjä, joka tunnetaan pyryläisyyden ilmentymänä ja edustusjoukkueen pitkäaikasena kapteenina. Hänet palkittiin koko seuran vuoden 2011 parhaana ja esimerkillisimpänä urheilijana. Satoja otteluita, satoja tehopisteitä, taistelua mustelmia pelkäämättä.

Photobucket

Lisäksi PYRYn pitkäaikaista puheenjohtajaa, Arvo KIISKISTÄ, muistettiin hänen jättäessään tehtävät uudelle sukupolvelle. Juhlallisuudet päätti Nokian Työväen Mieskuoron tuplakvartetti Maamme- laululla.

Lisää kuvia täällä!

Edellinen kuukausi Syyskuu 2020 Seuraava kuukausi